Proiect realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, în cadrul Programului Erasmus+. Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar Agenția Națională și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul conținutul informației va fi folosit.
Fuxuri de mobilități și competențe dezvoltate de către participaţi prin intermediul programelor de formare:
Flux 1, 16-22.10.16, Berlin, Germania; organizatorul programului de formare a fost Departamentul de Educaţie Media Education al Kulturring din Berlin; http://mediaeducation.net/; http://mediaeducation.net/images/pdf/videoEducation_2016.pdf; 2 profesori participanti la cursul “Video education and production” si-au format competente de productie video digitala necesara pentru a lucra cu elevii interiorul si in afara salii de clasa. Profesorii ii vor invata apoi pe elevi sa creeze videoclipuri publicabile in mass-media, prin care sa sa exprime idei si sa realizeze sarcini pentru alte discipline. Participanti: Melania-Voichiţa Cristea, Carmen Răbonţu
Flux 2, 6-12. 11. 2016, Ljubljana, Slovenia; organizatorul programului de formare a fost SKUPINA PRIMERA; http://www.erasmuspluscourses.com/teaching-entrepreneurship-in-schools-experientialapproach.html; 2 profesori la clasele de la invatamantul ADS si-au format competente de predare a unui curs de antreprenoriat pentru a facilita la elevi formarea de abilitati antreprenoriale pornind de la identificarea unei idei de afaceri si prezentarea ei intr-un mod creativ, pana la planificarea si infiintarea unui start up. Vor fi abordate teme specifice precum antreprenoriatul social, antreprenoriatul local si eco antreprenoriatul, promovarea femeilor antreprenor, rolul si provocarea tehnologiei in domeniul antreprenoriatului. Metodele de predare utilizare vor fi: modelare si invatare experentiala, studii de caz, munca de teren, jocuri interactive si discutii moderate. Vor fi integrate ateliere de lucru bazare pe stimularea creativitatii, jocuri didactice, mini-proiecte, activitati practice corelate cu lumea reala a afacerilor, abordare pragmatica tip invatare experientiala, care desi foarte necesara nu este familiara profesorilor nostri, insa este atractiva pentru tinerii/adultii implicati in Programul ADS. Participanti: Eugen Cojocaru, Florin Ghiocel
Flux 3, 29.01-4.02.2017, Ljubljana, Slovenia; organizatorul programului de formare a fost SKUPINA PRIMERA; http://www.erasmuspluscourses.com/preventing-early-school-leaving.html; 2 profesori preocupati de metode de motivare si comunicare cu copiii si adolescentii vulnerabili emotional si cu parintii acestora au participat la cursul “Preventing early school leaving” care propune activitati cu profesorii diriginti, parintii si elevii in scopul prevenirii parasirii timpurii a scolii. Provocarea consta in a identifica la timp blocajele elevului, sentimentul lui de “abandon” fiind echivalentul lipsei de putere si sens, a recunoaste si intelege copilul si nevoile sale, a realiza o analiza a comportamentului sau, a integra competente de leadership, comunicare si relationare personala si profesionala armonioasa pentru stimularea motivatiei elevului in a-si continua studiile. Asumarea de catre cadrele didactice a rolului de consilieri, colaborarea cu parintii si cooperarea scoala-familie completeaza nevoile identificate in Planul de Dezvoltare Europeana. Participanti: Istodor Liliana, Piroi Angelica
Flux 4, 13-19.02.2017; Konstanz, Germania; organizatorul programului de formare a fost Asociaţia ERUDITUS; http://eruditus-ong.com/english-for-everyday-life; 2 profesori si-au format competente de comunicare in EN in diferite contexte de viata; vor practica citirea, ascultarea, vorbirea si scrisul in EN; vor primi resurse lingvistice pt activitati legate de tematica cursului, vor interactiona cu localnicii pentru a rezolva sarcini de viata precum sa ceara opinia, sa ceara si sa ofere clarificări, sa vorbeasca in public. Participanţi: Crăiniceanu Alina, Piţ Rada-Marica
Flux 5, 26.03.2017-01.04.2017, Ljubljana, Slovenia; http://www.erasmuspluscourses.com/developing-effective-communication-skills.html, Cursul “Developing Effective Communication Skills”; 2 cadre didactice invata despre alternative educationale eficiente bazate pe joc si comunicare asertiva prin opozitie cu metodele traditionale de managementul clasei. Participantii au fost initiati in principiile de bază ale analizei tranzacționale, și anume stări ego, pozițiile de viață, tranzacții și jocuri psihologice. Ei isi vor dezvolta abilități de comunicare eficientă, vor identifica și înțelege deficiențele în procesul de comunicare de la locul de munca. Participantii vor avea o înțelegere substanțială a dinamicii psihologice în procesul de comunicare. Mai mult, ei isi vor dezvolta abilități puternice de comunicare, în scopul de a depăși barierele în procesul de comunicare, vor fi capabili să gestioneze conflictele mai bine și să comunice eficient cu diverse părți interesate. Participanti: Claudia Gabriela Guină, Leonard Constantin Dăncău
Flux 6, 2-6.05.2017, Ljubljana, Slovenia; organizator program de formare “What Provokes Conflict and How can We Manage It?“ a fost SKUPINA PRIMERA, PRIMERA GROUP; http://www.erasmuspluscourses.com/what-provokes-conflict-and-how-can-we-manage-it.html ; 1 profesor si-a dezvoltat competenţe de managementul conflictelor, comunicare ;i managementul clasei. Participant: Claudia-Gabriela Guină
Flux 7: 22-27.05.2017, Barcelona, Spania; organizator program de formare a fost Academia din Barcelona: Barcino School, filială a EUROPASS Teacher Academy din Florenţa, Italia, http://www.europass.it, http://www.teacheracademy.eu/en/school-innovation/life-coaching.html; 1 profesor si-a dezvoltat competenţe de managementul timpului, competenţe de comunicare eficientă, utilizând instrumentele de mindfulness și managementul emoţiilor, competenţe de coaching și self-coaching, participând la cursul “Life coaching for teachers: happy teachers for better students“. Participant: Carmen Răbonţu