Activități proiect PNRAS-MATE “Eu sunt schimbarea în bine”
1.1. Activități inițiale specifice MATE și de cunoaștere a comunității – identificare, înregistrare, gestionare date etc
1.1.1. Screening al celor 80 de elevi din grupul țintă, la nivelul clasei, prin aplicarea instrumentului de Evaluare a Succesului Școlar, chestionarul SASAT, cât și prin Fișa de Observare, chestionar aplicat de către diriginte/persoană resursă fiecărui copil identificat în risc. (maxim 3 luni la inceputul proiectulu, conform Anexei 2 – graficul activităților)
1.1.2. Înregistrarea copiilor în risc, folosirea instrumentelor și introducerea datelor în Observatorul Școlii în vederea elaborării planurilor educaționale de intervenție. (3 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
1.1.3. Introducerea datelor în SIIIR, raportarea periodică și ajustarea planurilor la timp. (12 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
1.2. Activități de prevenire – mediu de învățare suportiv, învățare activă, dezvoltarea abilităților socio-emoționale pentru profesori și elevi
1.2.1. Activități de formare autorizate (planificate în august 2022 sau decembrie 2022, dacă nu este posibil în august) și îndrumare (coaching) pentru 10 cadre didactice și 1 personal auxiliar din unitatea de învățământ prin:
-dezvoltarea competențelor socio-emoționale,
-dezvoltarea capacității de colaborare cu părinții sau tutorii legali.
-dezvoltarea competențelor de coaching, mentoring, consiliere și orientare școlară.
-dezvoltarea capacității de creare a unui climat școlar favorabil, de motivare a elevilor pentru învățare, continuare a studiilor, îmbunătățirea rezultatelor școalre, prin organizarea și facilitatrea de acțiuni de combatere a violenței, acțiuni anti-bullying, crearea unui mediu plăcut în școală care să conducă la îmbunătățirea stării generale de bine a elevilor și profesorilor în școală, etc (in luna august 2022, conform Anexei 2 – graficul activităților)
-orientarea în realizarea activităților pedagogice prevăzute în proiect.
1.2.2. Activități de coaching, mentoring, facilitare pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale pentru cei 80 de elevi implicați în proeict și pentru părinții/tutorii acestora, comunicare și colaborare, stimularea lucrului în echipă prin activități desfășurate în vederea creșterii motivației pentru învățare a elevilor, continuare a studiilor, îmbunătățirea rezultatelor școalre, prin organizarea și facilitatrea de acțiuni de combatere a violenței, acțiuni anti-bullying, crearea unui mediu plăcut în școală care să conducă la îmbunătățirea stării generale de bine a elevilor și profesorilor în școală, etc (9 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
1.3. Activități de intervenție
1.3.1. Activități de tip Școală după Școală inclusiv acordarea de hrană: Activități pedagogice, remediere și sprijin, care includ:
-cursuri de remediere 1/1 sau în grup (lb. română și matematică – câte 1 oră/săptămână) ,
-testare cunoștințe, evaluare dificultăți de învățare,
-consiliere și orientare școlară pe bază de teste online standardizate,
-consiliere psihologică, coaching și psihoterapie, activități de mentoring, individual și în grup. (29 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
1.3.2. Activități de dezvoltare a unui climat pozitiv și incluziv în clase și în școală, inclusiv acțiuni de combaterea violenței, acțiuni anti-bullying, măsuri pentru prevenirea consumului de droguri și reducerea riscurilor asociate consumului de droguri, măsuri pentru combaterea segregării școlare. (4 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
1.3.3. Activități pentru reducerea absenteismului și creșterea motivației elevilor pentru învățare și dezvoltarea personală prin sprijinirea colaborării cu părinții sau tutorii legali prin coaching de grup, consiliere de grup, lectorate cu părinții și educație parentală, etc (3 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
1.3.4. Activități de premiere în obiecte și/sau bani pentru implicarea în activitățile de intervenție propuse pentru reducerea abandonului școlar. (6 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
1.3.5. Activități extracurriculare de tipul taberelor școlare pentru autocunoaștere și dezvoltare personală. (3 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
- 3. Digitalizarea procesului educațional – activități moderne de predare – învățare – evaluare desfășurate într-un ambient modernizat, civilizat, plăcut, susținut de tehnologie.
3.1. Achiziționare de abonament anual și aplicarea de teste digitale standardizate BRIO pentru evaluarea inițială, de progres și finală obiectivă a cunoștințelor la matematică, limba română și literație în vederea îmbunătățirii performanțelor la examenul de evaluare națională. (35 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
3.2. Achiziționare și aplicare de teste standardizate pentru sustinerea activitatilor de consiliere, coaching, mentorat (teste de personalitate, aptitudini, tip de inteligență, stiluri de de învățare, abilitati socio-emoționale, starea de bine în școală) (6 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
3.3. Achiziționare de container școlar în vederea amenajarii unei săli inteligente multifunctionale moderne PNRAS-MATE destinată desfașurării activităților de prevenire și intervenție (remediale și extracurriculare) (3 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)
3.4. Dotarea și amenajarea sălii inteligente multifunctionale moderne PNRAS-MATE din containerul școlar cu tablă inteligentă, 15 chromebookuri, mobilier multifuncțional (mese, scaune, etc), material didactic, cărți, reviste, etc. (3 luni, conform Anexei 2 – graficul activităților)